Brain Embassy Amphitheater, Poland
업무와 휴식, 만남과 활동의 구심점, 바르샤바 브레인 앰버씨 원형극장
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Free open spaces where people can gather to share knowledge is vital to the wellbeing of any city, and Warsaw’s Brain Embassy Amphitheater (BEA) is such a space. Every society needs a space for fireside chats, where citizens can listen to others, observe reality, and express oneself.
The architects wanted the BEA to become a place of meaningful gatherings and speeches. They see it as a new symbol for this part of Mokotów, and a fuel for change. Through this work of architecture, they represent their philosophy of searching for a new angle to things already known. The BEA is a place of comfort, where surrounded by nature, you’ll open yourself up to new experiences.
어느 도시에나 사람들이 모여서 지식을 공유할 수 있는 탁 트인 공간은 꼭 필요하다. 폴란드 바르샤바의 브레인 엠버시 원형극장(BEA)이 바로 그런 장소다. 브레인 엠버시는 바르샤바 모코토 지구에 자리잡은 공유 사무소로, 업무를 위해 모인 사람들이 잠시 한담을 나누는 모닥불 같은 공간을 원했다.
건축가는 지역의 새로운 상징, 변화의 원동력이 되리라는 기대와 함께, 뜻깊은 모임과 연설의 장으로서 BEA를 설계했다. 자연에 둘러싸인 편안한 장소로, 사람들은 이곳에 와 마음을 열고 새로운 경험을 받아들이게 될 것이다.
Accessible to any resident or employee of the neighborhood, the BEA is inspired by classic Greek and Roman amphitheaters. With its open-air tiered seating and skene hidden within a landscaped berm, the BEA gives Warsaw’s business district something that it sorely lacks: fenceless, public spaces, which allow for casual, friendly meetings out in the open.
The overall concept of the BEA is a concrete circle consisting of an orchestra space and seating beneath a glass velarium which is supported by a reinforced concrete wall. The glass velarium contains no mullions, and is held together by stainless steel spider fittings. The most expressive form in the design is a monumental concrete ring encircling both landscaped berm at its base, and tilted up to support the glass velarium. The angle of the concrete ring was purposefully chosen to allow for a seamless transition of the landscape into the auditorium.
고대 그리스 로마 시대 원형극장에서 영감을 받아, 주변 어디에서든 쉽게 들어올 수 있게 만들었다. 야외 계단식 좌석을 갖춘, 잔디가 덮인 둔덕 안에 숨어 있는 BEA는 바르샤바 업무지구에 심각하게 부족했던, 일상적이고 친근한 야외 모임이 가능한 울타리 없는 공공장소가 되어준다.
콘크리트로 만든 거대한 고리모양 원형 구조물이 인상적이다. 오케스트라 공간과 객석으로 구성되는데, 객석 위에는 유리 지붕이 드리워져 있다. 콘크리트 고리는 잔디 덮인 둔덕의 맨 아래쪽에서 시작해 비스듬하게 위로 솟아 유리 지붕을 받친다. 둔덕과 유리 지붕 두 개를 모두 둘러싼 모양새다. 유리는 창살 대신 스테인리스 강철 스파이더 이음쇠로 결합되어 있다. 콘크리트 고리는 객석에서 바라보는 풍경을 방해하지 않도록 세심하게 각도를 조정했다.
The seating area can hold approximately 140 spectators, with widespread WIFI access, special seating for mobility challenged people, and independent lighting for each sector. The main stage, with an area of 40m2, is equipped with the newest AV wiring, which can be controlled on site from the director’s booth level.
The square around the BEA was rejuvenated with new stone pavers, flowing forms of green spaces, benches, and playgrounds. The project was built from scratch on the grounds belonging to the Adgar BIT building, in which the Brain Embassy is located.
Whether it is a daytime gathering of kids with their parents enjoying a small spectacle, a collection of teenagers being inspired by a speech, a group of adults discussing climate science, or an interesting activity that catches the attention of a passing cyclist, the BEA will be a dynamic place for Varsovians to intellectualize and plan for action.
약 140명의 관객을 수용할 수 있는 객석에서는 광역 와이파이 접속이 가능하다. 이동이 자유롭지 못한 이들을 위한 특석도 마련되어 있고, 구획마다 개별 조명이 달려 있다. 40m2 면적의 중앙 무대에는 연출자가 한 자리에 앉아 통제할 수 있도록 최신형 AV 배선이 깔려 있다.
주변 광장에는 돌길과 물 흐르듯 펼쳐진 녹지, 벤치, 놀이터를 조성해 활기를 더했다. 낮 동안 아이를 데려온 부모들이 모여 소소한 행사를 즐기거나, 단체로 참석한 십대들이 강연을 듣거나, 한 무리의 어른들이 기후 과학을 논하거나, 자전거를 탄 행인의 관심을 끄는 흥미로운 활동이 열리는, 바르샤바 주민을 위한 새로운 구심점, 바로 브레인 엠버시 원형극장이다.
Project: Brain Embassy Amphitheatre / Location: Adgar Bit, Konstruktorska 11, Warszawa / Design: mode:lina™ / Design team: Paweł Garus, Jerzy Woźniak, Magdalena Strąg / Architectural design team: Ewa Pawlicka-Garus, Lidia Jeżak, Beata Czarnocka, Monika Urbanek / Cooperation: Pracownia Architektoniczna Poznań-Projekt, DEMIURG PROJECT S.A., Pracownia Projektowa Jacek Kryske / General contractor: DM Building / Project manager: PM Services Poland Sp. z o.o. / Completion: 2020.9 / Photograph: Patryk Lewinski